2008年2月13日水曜日

お悔やみメール(2)

親愛なる兄弟へ
ニコラス神父様の訃報に接し、悲しみに耐えません。彼はここ南アフリカ管区で素晴らしい働きをされ、大変優しく、謙遜で、熱心な兄弟司祭として皆の心に刻まれています。彼は才能に恵まれた人で、その才能を貧しい人のために使われました。
彼の訃報は私たちの管区のすべての兄弟に知らされ、彼の名前は、私どもの死亡者名簿に記されます。私たちはもちろん彼のために祈ります。
1991年から2005年まで彼を私たちのもとに送ってくださったことに感謝いたします。
イアン・ローレンソン神父(OFM南アフリカ管区、管区書記)-2008年2月6日

Dear Brother,
It is with sadness that we received your fax about the death of Nicholas. He did wonderful work here in our South African Province and is remembered as a very gentle, humble and zealous friar-priest. He was a very talented man who used his talents in the service of the poor.
All the brothers of our province have been informed of his death and his name will appear in our Necrology. We will certainly pray for him.
We thank you for lending him to us for those years 1991-2005.
Yours fraternally,

Br Ian Laurenson OFM
Secretary of the Province